Deze hebben niets te maken met modellen en mannequinwerk, je kan ze beter vergelijken met een "personal trainer", "fitness coach" of "bloedzuiger", maar niet met een modellenbureau.
Een modellenbureau moet geen "manager" in dienst nemen (iemand die de modellenprofielen beheert), maar een booker, iemand die opdrachten voor de modellen kan vinden.
Dergelijke ondernemingen hebben geen betalende klanten, en hebben dus ook geen werk voor de modellen. Hoe overleven deze bedrijven dan? Juist, ja, door de goedgelovige modellen te doen betalen (wat dacht je wel?). Het is gewoon een luxere uitvoering van het kleine modellenbureau zonder klanten en opdrachten. Vaak opereren ze in een mooie lokatie (die uiteindelijk door de modellen betaald moet worden), hebben ze een gelikte website en veel foto's die ze links en rechts gejat hebben, maar veel stellen ze niet voor in de praktijk.
Stel je voor: je bent een opdrachtgever die modellen nodig heeft (je bent een reklamebureau die een campagne gaat lanceren voor een nieuw merk): wie ga je contacteren? Een modellenbureau of een modellenmanagement?
Management wilt zeggen:
beheer en opvolging
Het ergste is nog dat je gebrainwashed wordt, vaak zonder dat je het zelf merkt "wij zijn goed en de anderen zijn slecht". Als je zoiets zoekt, ga dan naar de scientology kerk of koop altcoins. Door die brainwashing zie je niet meer de echte opportuniteiten.